poniedziałek, 7 maja 2012

"Busem Przez Świat, czyli studenckie podróże starym hipisowskim busem"

Serdecznie zapraszamy na kolejny pokaz Klubu Podróżnika Głogów. Naszymi gośćmi będzie grupa studentów z całej Polski. Kilka lat temu postanowili pomimo braku pieniędzy spełnić swoje marzenie - zwiedzić cały świat. Kupili za 2000zł starego busa i własnymi siłami przerobili go na kolorowego podróżniczego kampera. Udało im się nim odwiedzić już 28 państw w 3 wyprawach (Busem Przez Europę 2010, Inteleko Przez Polskę 2011Lenovo East Trip 2011).

Tak opisują swoją wyprawę:
"Po 41 dniach i przejechaniu prawie 12 tysięcy kilometrów ekipa Busem Przez Świat powróciła z wyprawy Lenovo East Trip 2011. Z kilkoma przeciwnościami i wieloma przygodami udało nam się odwiedzić w 6 tygodni 16 państw i dotrzeć aż do Azji.

Na Ukrainie spalił nam się akumulator i auto odmówiło posłuszeństwa, ale dzięki pomocy Saszy udało nam się ruszyć dalej. Na Krymie zakopaliśmy się po uszy w plażowym piachu ale znów z pomocą przyszli Ukraińcy. Próbowaliśmy dostać się do Czarnobyla i szukaliśmy radzieckich radarów. Z trudem udało nam się dostać przez granicę do Naddniestrzańskiej Republiki Mołdawii a potem z niej wyjechać. W Rumunii straszył nas Drakula, a w delcie Dunaju pękła nam miska olejowa i bagażnik dachowy. Po 3 tygodniach dotarliśmy do Azji i celu wyprawy do Istambułu.
W Atenach wyprawa stanęła pod znakiem zapytania kiedy skradziono nam plecak a w nim dowód rejestracyjny samochodu, bez którego nie mogliśmy przekroczyć granicy i kontynuować podróży. W Albanii strzelano nad naszym obozowiskiem a w Chorwacji wylądowaliśmy na polu minowym. Byliśmy w Kosowie, Bośni, Czarnogórze, Macedonii i Serbii.

Nurkowaliśmy z delfinami, na Ukrainie odnaleźliśmy dom prapradziadków, przejechaliśmy wysokogórską Szosę Transfogaraską, byliśmy w tureckiej łaźni, a także znaleźliśmy dziesiątki pięknych dzikich plaż. Poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, dzięki którym nasza wyprawa zakończyła się sukcesem.
Podczas tej wyprawy odwiedziliśmy 16 państw, co sprawia że nasz stary bus Supertramp odwiedził już 28 państw.  W poprzednim roku udało nam się dojechać do zachodniego krańca Europy i oglądać Afrykę z Gibraltaru. W Szwajcarii musieliśmy w deszczu wymienić skrzynie biegów z pomocą pastora, w Barcelonie skradziono nam wszystkie bagaże a we Francji przez 6 godzin pchaliśmy w nocy busa pod prąd na autostradzie. Uciekaliśmy przed bykiem i niedźwiedziem i zobaczyliśmy najpiękniejsze miejsca Europy. Potem nas aresztowano.

Dopiero zakończyła się tegoroczna wyprawa a już rozpoczęły się przygotowania do kolejnej, czwartej już, wyprawy w ramach projektu Busem Przez Świat. W tym roku ruszamy na 3 miesiące do Ameryki. Ponad 20 tysięcy kilometrów przez Kanadę, USA i Meksyk."

Serdecznie zapraszamy !!!
Wędzarnia Staromiejska
ul. Rynek 67(sala na dole)